www.tasimacilar.com Operatör' e Mesaj Bırakmak İçin Tıklayınız
::MENU::
Ücretsiz Gazete
Aboneliği
Site İçi Arama

 

Anket
Ulaştırma Bakanlığı nakliyecinin yanında mı? / Sorunları hızlı çözüyor mu?

Evet dinliyor ve çözüyor
Hayır dinlemiyor ve çözmüyor
Gündelik çözümler üretiyor

‘PLAKA TAHDİDİ: Sıcak Bakmıyoruz, ENGELLİ YASASI: Tüm Araçlar Değişecek!’
 

Ulaşım Daire Başkanı Yakup Demirhan’ın çok tartışılan özel röportajının 2. Bölümü de yine birçok tartışmanın fitili ateşlenecek. İşte çok konuşulan konular, işte Yakup Demirhan’dan çok tartışılacak yanıtlar!

İstanbul Ulaşım Daire Başkanı Yakup Demirhan’la gerçekleştirdiğimiz röportajın ilk bölümünü geçtiğimiz günlerde yayınlamıştık. Röportajımızın 2. Bölümünde de Demirhan tüm servis esnafı tarafından yakından takip edilen konularla ilgili olarak, röportajımızın ilk bölümünde olduğu gibi çok çarpıcı açıklamalarda bulundu. Bu konuların başında en çok merak edilen başlıklar; ertelenen engelli yasası, UKOME toplantılarına sınırlı katılım, öz mal ve elbette 30 yıl sonra sokağa çıkan servis esnafının her fırsatta haykırdığı ‘PLAKA TAHDİDİ’ talebinin UKOME’deki yankısı…

Gündeme her geldiğinde çok tartışılan konulardan biri de geçtiğimiz aylarda bir kez daha ertelenen engelli yasası… Servis esnafı engelli vatandaşlarımız konusunda oldukça hassas fakat uygulamanın birçok yönden yeniden ele alınması gerektiği konusunda hemfikir…

Engelli yasası 8. Yılını doldurdu. Hükümet 07.17 tarihine kadar bir kez daha uzattı. Bu senede nihai bir hamle yapıldı. Biraz daha süre verildi ancak öyle görünüyor ki en geç 1 ya da 2 sene sonra İstanbul’daki tüm toplu taşım araçları, buna minibüsler, otobüsler de dâhil uygulamaya geçecek. Farkındaysanız İstanbul Otobüs AŞ’nin otobüslerinin tamamı engelli erişimine uygundur. Tamamında EURO 5 motor vardır hatta birçoğunda artık CNG’ye geçiyorlar. Emisyon değerleri modern ülkelerin çok daha ilerisinde bir değere sahiptir. Servis araçlarında da aynı konsept belki hükümetimizin belki yeni kurulan komisyonların marifeti ile 1 yıl daha geçiş dönemi düzenlenecek, daha sonra bu araçlar dünyanın en kaliteli araçları haline getirilecek.

Servis sektöründeki tüm esnaf ve şirketler kendilerinin Otobüs AŞ gibi veya İETT gibi çalışmadıklarını hatırlatıyorlar. Toplu ulaşımda bir engellinin bu hizmetten yararlanma veya talep etme potansiyelinin çok yüksek olduğunu fakat servis taşımacılığında kendilerinin tanımlı müşteri taşıdıklarını belirtiyorlar.

Avrupa’da böyle bir standart yok, bir kişi bile olsa arabada o kişinin ayağı kırılabilir, kaza geçirebilir ne yapacağız? Bir arabada 20 kişi var. Hiç engelli yok. Çocuk kaza geçirdi, engelli kaldı. O aracın tamamı o çocuğa göre dizayn edilmek zorundadır. Tretuvarlardan, engelli kaldırımlarından engelli geçmiyor deyip, iptal edelim mi edelim yani? Biz birer engelli adayı olarak, böyle bir şeyi kabul etme şansımız hiç yok. Her okulun her aracının içerisinde herkes engelli adayıdır, araçların tamamı engelli taşımaya uygun hale getirilmek zorundadır.

20 bin aracı değiştirmek gerekiyor mu?

Evet gerekiyorsa evet… Çünkü her aracın içinde her an engelli olma ihtimali var. O zaman o çocuk okula gidemeyecek mi?




Konu ile ilgili servis sektörü şunu soruyor. Kaç arabam var, 100 tane. 10 tanesini engelli erişimine uygun hale getireyim ya da zaten engelli taşımına uygun… Neden tüm araçlarımı değiştirmek zorundayım?

Olmaz efendim… Devlet böyle çalışmaz. Devlet, her an her türlü ihtimale karşı hazırlıklı olacak yasaları çıkarmıştır. Devlette, ihtimaller hesabını zayıf tutmak, risk yaratır. Devletimiz her türlü tedbiri almakla mükelleftir. Bütün otobüslerde engelli olacak diye bir kaide yok. Avrupa’da tüm araçlar engelli erişimine uygundur. Biz Otobüs AŞ ve İETT’nin son uygulamaları ile mevzuatla bunu kesip attık. Tüm araçlarda engelli erişimi olacak. Bu elbette bir süreçtir ama nihai hedef budur. Biz bu konuda Avrupa’nın ilerisindeyiz ve geri adım atmayı da düşünmüyoruz. En son marka ve modelde telefonlarımız olsun diye her türlü fedakârlığı yapıyoruz. Burada kamunun menfaati olan hususta bir adım geri adım atma ihtimalimiz kesinlikle yoktur.

Plaka tahdidi konusuna geçelim mi? Tüm servis esnafının merakla beklediği bir konu… Plaka tahdidi ile ilgili biliyorsunuz, İstanbul’da pek çok eylem yapıldı, hala da yapılmaya devam ediliyor. Plaka tahdidinde de servisçilere bir müjde verecek misiniz?

Hayır! Plaka tahdidine Büyükşehir Belediyesi olarak sıcak bakmıyoruz. Siyasetimiz plaka tahdidine sıcak bakmıyor. Biz plaka tahdidini doğru bir çözüm olarak görmüyoruz. Plaka tahdidi uygulanan illerdeki faciaları gözlemliyoruz. Bizim derdimiz sadece esnafın çok para kazanması ve tüm sorunlarının çözülmesi ile sınırlı değildir. Bu konuda bizim hareket alanımızda elbette ki esnafımız da şirketlerimiz de var. Ama unutmayalım ki, bu hareket alanında doğrudan konu ile ilgili veliler ve öğrenciler de var. Bu kümenin 400.000 tane unsuru var. En az bir buçuk katı kadar veli var. 15.000 esnaf ve 50 tane şirket var. Böyle bir kümenin içinde siz 50 tane şirketin işini çözerek, bu işi halledemezsiniz. 15.000 esnafın işini çözerek de bu işi halledemezsiniz. Plaka tahdidi bu işin çözümlerinden biri değildir. Yeni uygulamamız, ferdi taşımacı ile şirketleri veli pazarlığına bırakmak, pratik olarak zaten plaka tahdididir. Plaka tahdidinden beklenenleri, esnafı da şirketi de eşit pozisyona getirerek, velinin tercihine bırakmak suretiyle biz plaka tahdidini uygular hale getirdik. Bugüne kadar şirketler olmadan hiçbir ferdi taşımacı iş alamazdı. Her şey şirketin bünyesine girmek, onların verdiğine ve söylediğine razı olmakla sınırlıydı. Bugün şirketlerle birlikte onlar da rekabet edebilecek, fiyat ve konfor açısından iş almada onların pozisyonlarına sahip olarak, pratikte plaka tahdidinin getireceği kazanımları sağlamış oldular.

Plaka tahdidi gelişmiş ülkelerin uygulamaları arasında değildir. Mesela İngiltere’de taksilerde plaka tahdidi uygulaması yoktur. Standartlara uymak kaydı ile isteyen istediği kadar taksi alıp, iş yapabilir. O zaman bakkalları da, manavları da, kuaförleri de, kahveleri de her şeyi tahditleyelim. Tahdit, sıkıntıdır. Oysa rekabet ortamı hizmetle, güvenlikle, konfor ve ücretle yapılmak zorundadır. Siz tahdit koyduğunuz anda gelişmeyi, yarışmayı ve rekabeti önlemiş oluyorsunuz. O zaman plaka tahdidi konan yerlerde esnaf, ben bu fiyattan aşağıya taşımam diyor, başkasına da taşıtamıyorsunuz. Arada veli eziliyor. Oysa veli hangi seçeneği öne alıyorsa bunlarla ilgili olarak tercihini yapabilmeli. Nihai alıcı veli, tercihini kendi önceliklerine göre yapabilmeli. Siz minibüse bindiğinizde pazarlık yapabiliyor musunuz? Yapamazsınız, çünkü tahditli plakadır. Bakkalları da sınırlayalım. O zaman bakkallarda zeytin peynir fiyatları bir anda uçar. Adam şöyle düşünür; ‘benim 500 metre yanıma bakkal açılamayacağına göre, benden almak zorunda kalacak.’ Bu mal ve hizmet alımının nihai alıcısı olan halkın aleyhine bir uygulamadır. Gelişmiş ülkelerde Japonya, Fransa, İtalya, Amerika, İngiltere ve Almanya’da bu tür tahditler yoktur.

Londra’da siz eğer taksi şoförü olmak istiyorsanız; 6 ay süren bir eğitimi vardır. Sizi alıyorlar, eğitiyorlar. Çok sıkı bir eğitimden geçiriyorlar. Öyle ki, sertifika veya belge almak gerçekten çok zordur ama o belgeyi aldıktan sonra bir taksi alıp, sokağa çıkıyorsunuz. O taksinin standartlarını da belediye belirliyor. Taksi plakası yoktur. İstanbul’un nüfusu 15 milyondur, taksi sayısı 18 bindir. Londra İstanbul’un yarısı kadardır. Taksi sayısı 9 bin olması gerekirken, taksi sayısı 70 bindir. Sınır yoktur. Sınır; konfor, ücret, ilgi ve güvenlikle sınırlıdır. Benimle aynı işi yapıyorsanız, benimle güvenlik, konfor, ücret konusunda yarışmak zorundasınız. Bırakalım vatandaş tercihini ona göre yapsın.




Taksi de bir taşıma aracıdır. Fakat bir minibüs veya otobüs gibi de değildir. Taksi ve servisi aynı kategoride değerlendirmek ne kadar doğrudur?

Yarışma mantığında, hizmet ve rekabet kuralından ayrılamayız. Bizim nihai hedefimiz halktır. Halk tercihini yaparken, önünde mutlaka birkaç seçenek olmalıdır. Halka sen 40 numara ayakkabı giyeceksin, demek büyük bir eziyettir. Hizmetin farklı yelpazelerde, farklı kategorilerde insanların kendilerine göre tercih edilebilecekleri konseptte piyasaya sunulması gerekiyor. Biz bunu yaptık, bunun önünü açtık.

Plaka tahdidi ile ilgili İstanbul’un birçok yerlerinde eylemler yapıldı, yapılıyor. Servisçiler sürekli şunu dile getiriyorlar. ‘Biz İstanbul’un yükünü taşıyoruz. Taleplerimizi dikkate alsınlar. Aksi takdirde İstanbul’da hayatı durdururuz.’ Bu eylemler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Kimse plaka tahdidinde yasal bir haktan bahsedemez. Eğer haksa mahkemeye verilir, o yasal hak mahkemeden alınır. Bizim yasal hakkımızdır gibi bir ifade bence doğru değildir. Yasal hakkın alınacağı yerler bellidir, buralarda mahkemelerdir. Bize plaka tahdidi ile ilgili mahkeme kararı getirsinler, yapalım!

Eylemler, talepler ve söylemler konusunda ne düşünüyorsunuz?

Herkes her şeyi isteyebilir. Demokratik toplumlarda sivil toplum kuruluşları mevzuat çerçevesinde haklarını arayabilirler. Biz neden bunu istiyorsunuz diye kimseye bir şey soramayız. Neyin, ne şekilde verileceğini de mevzuat belirlemiştir. Mevzuatın dışında bizim ona evet, buna hayır deme şansımız yoktur. Tavrımız nettir.

UKOME toplantıları ile ilgili sektörden gelen çok yoğun eleştiriler var. Bunları da değerlendirmenizi istiyorum. Toplantılarda direkt servis sektörünü ilgilendiren kararlar alınırken neden bu sektörün önemli bileşenlerinden sendika, dernek, kurum yetkilileri çağırılmıyor? Kimi, neye göre davet ediyorsunuz?

Bu bir kere çok haksız bir eleştiri… Bunu kabul etmemiz mümkün değil. UKOME konuyla ilgili herkesi toplantılarına alırsa bin kişilik bir salona ihtiyaç var. Oradan da bir karar çıkmayacağı zaten herkesin malumudur. Toplantılara ferdi taşımacının temsilcisi olarak İSAROD’tan Hamza Öztürk ve şirket ve Ticaret Odası temsilcisi olarak İSTAB’tan Hakan Orduhan katılırlar. Onlar, servis sektörü ile ilgili her toplantıya davet ediliyorlar. Sektörün kanaat ve görüşlerini toplantılarda bizlerle paylaşıyorlar. Bunların dışında UKOME herhangi bir otoriteye ihtiyaç duyarsa mutlaka çağırır. Konu ile ilgili bilgisine ve görüşüne danışır. Burada bir eksiklik olduğunu düşünmüyorum. Ne Hakan Orduhan ne de Hamza Öztürk Beyler tarafından böyle bir talep olmadı. Kaldı ki, gerek görüldüğünde tarafların ilgili ve yetkili kişilerinin çağırıldığı herkes tarafından bilinen bir durumdur.

Bir diğer eleştiri de ‘İstanbul UKOME, bağlı olduğu Büyükşehir Belediyesi’nden ve onun da üstü olan Ankara’dan yani merkezi otoriteden bağımsız hareket ediyor. Ulaştırma Bakanlığı’nın aldığı kararlar tüm yurtta uygulanırken, sanki İstanbul’a geldiğinde bürokrasi duvarına çarpıyor’ şeklinde, UKOME Ankara’nın üstünde bir kurum mu?

Her büyükşehrin bir UKOME’si vardır. UKOME üyelerinin verdikleri ortak karar da UKOME’yi bağlar. Biz başka UKOME’lerin verdikleri kararları ne eleştirebiliriz ne de üzerine fikir yürütebiliriz. Bizim UKOME olarak aldığımız kararlar tabii ki eleştirilebilir fakat Çevre Bakanlığı’nın, Ulaştırma Bakanlığı’nın ve ilgili bakanlıkların temsilcileri aynı zamanda da UKOME üyesidir. Dolayısıyla toplantılarda, Ankara’ya rağmen bir karar söz konusu olduğunda onlar zaten tepkilerini gösterirler. Bu çok haksız bir eleştiridir. Herkesin görev yetki ve sorumluluğu bellidir. Kimse yetkisini aşan bir karara taraf olmadı, olamaz da… Yani bu söylediğiniz eleştiri çok da doğru bir eleştiri değildir. Bizim yasalarla sınırlı yetkilerimiz vardır, ne onun üstüne çıkabiliriz ne de yetkilerimizi ihmal edebiliriz. Çok ama çok haksız bir eleştiri…

Özmal 1/5’di, 1/3’e düşürüldü. Neden böyle bir uygulamaya gidildi?

O yönetmeliği Milli Eğitim Bakanlığı çıkardı. Biz çıkarmadık. 100 aracın olduğu yerde siz taşımacık yapmak istiyorsanız devlet, ‘33 tanesi sizin olacak ancak 66 tanesini kiralayabilirsin’ diyor. O Mili Eğitim Bakanlığı’nın okul servis araçlarındaki yaptığı bir değişiklik… Biz Bakanlığın bu tasarrufunu eleştiremeyiz. Onların takdirinde olan bir uygulamadır.

Röportaj: ALEV ARSLAN
24.10.2013/12:39   




- - Bu haber hakkında görüş ekleyebilirsiniz. - -

Öz malı 1/3'e düşüren milli eğitimdir diyen bir ulaşım daire başkanına sahibiz. Alkışlıyorum ancak be mubarek insan öz malı 1/3'e düşüren resmi gazetenin 6 Ağustos tarihli sayısına bakarsan eğer ulaştırma bakanlığı olduğunu görürsün. Bu ne büyük bir cehalettir. Bu ne bilgili bir ulaşım daire başkanıdır..! Vay istanbul'un haline vay servisçinin haline... Kınıyorum bu daire başkanını. Düpedüz servisçi düşmanlığı yapıyor.

Vedat Canlı / 24.10.2013 16:33:47

Hadi ordan sende. Oturduğun yerden ahkam kesmekle olmaz yöneticilik. Padişah mantığı ile hiç bir sorunu çözemez. Böyle gelmiş böyle gitsin ben maaşımı alır, biraz da etrafımı kalkındırırım diyen bir yönetici ile çalışmak utanç verici. Halk'a halk'tan yönetici gerekir. Acaba bu yazıları Büyükşehir belediye başkanı ve ulaştırma bakanı okuyor mu?
Kisisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 24.10.2013 17:43:20

Sayın Yakup Demirhan'ın açıklamaları gerçekten çok ilginç.Tespitlerinin bir çoğuna katılmak mümkün değil. Engelli Donanımı ile ilgili görüşlerinden başlayalım. Türkiye'nin hiç bir Vilayetinde hiç bir Belediye 07-07-2013 tarihine kadar izin belgesi düzenlememiştir. Bahse konu olan Engelli Yasası sadece İstanbul için mi geçerlidir? Diğer Belediyeler görevlerini ihmal mi etmişlerdir?

07-07-2013 tarihine kadar yasanın süresinin olduğu doğrudur. Ancak aynı yasa sadece toplu taşıma araçları için değildir. Kamu kuruluşları da dahil olmak üzere kamuya açık bütün açık ve kapalı alanlar yasanın kapsamındadır. Yakup beyin örnekleme mantığından hareket ile engellilerin kullanımına uygun hale getirilmeyen kafeteryalar, alışveriş merkezleri, pastahaneler, kamu kuruluşları, Belediyenin sorumluluğunda ki açık alanlar vs ne olacaktır?

Bunlar için 5378 sayılı kanunun GEÇİCİ MADDE "2.- Kamu kurum ve kuruluşlarına ait mevcut resmî yapılar, mevcut tüm yol, kaldırım, yaya geçidi, açık ve yeşil alanlar, spor alanları ve benzeri sosyal ve kültürel alt yapı alanları ile gerçek ve tüzel kişiler tarafından yapılmış ve umuma açık hizmet veren her türlü yapılar bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yedi yıl içinde özürlülerin erişebilirliğine uygun duruma getirilir." demektedir.

Bunlardan hangilerinin ruhsatları 07-07-2013 tarihine kadar düzenlenmiştir? Belediyenin gücü sadece toplu taşıma araçlarına mı yetmektedir? Diye sormak en doğal hakkımızdır. Kaldı ki, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının 62528 sayılı ve 14-06-2013 tarihli yazısı ortadadır.Yine aynı Bakanlığın Milli Eğitim Bakanlığına yazdığı yazı da kendilerine ulaşmış durumdadır. Bu yazıların içerikleri okunduğunda 5378 sayılı kanunun uygulayıcısı olan Bakanlık Belediyelere ve okullara engelli donanımına ihtiyacı olan insan sayısını belirlemelerini ve buna göre Engelli Donanımına sahip araç temin edilmesini sağlamalarını söylemektedir.

Ama gördüğümüz kadar Yakup Bey bu emri kendine göre yorumlamış ve bütün herkesin engelli adayı olabileceği varsayımından yola çıkarak bu donanıma herkesin ihtiyacı olduğu sonucuna varmıştır.Yürüttüğü mantık az sonra plaka tahdidi uygulamasında eleştirilerimize konu olacak olan mantığı ile aynıdır ve saçmadır. Yakup Bey'in vermiş olduğu başka bir örnek ise tabiri yerinde ise evlere şenliktir. Yakup Beye göre, Engelli Donanımı olmayan bir araçta bir çocuk kaza geçirirse ve engelli durumuna düşerse durum felaket olur.O araç, o çocuğa göre dizayn edilmelidir diye buyuruyor Yakup Bey.Peki benzer bir varsayımdan hareketle o arabada 10 tane çocuk kaza geçirerek engelli durumuna düşerlerse, Yakup Bey ve Belediye nasıl bir çözüm üreteceklerdir. 10 adet engelli çocuk için 9 araç daha mı alacaklardır? Ya da kendi Belediye Otobüslerine mevcut Engelli koltuğundan daha fazla engelli kişi binmek isterse koltuklara sığmayanlara özel engelli araçları mı vereceklerdir? Böyle bir örnekleme mantığı ile Devlet Kurumu yönetilemez! Yakup Bey anlaşılan plaka tahdidi ile ilgili alınan Bakanlar Kurulu karalarını okumamış. Tahdidin rekabeti ortadan kaldıracağını iddia ediyor. Ancak ilgili Bakanlar Kurulu kararları ise tahdidin küçük esnafın haklarını koruyacağını BELİRTEREK ŞÖYLE DEMEKTEDİR.

Bu Karar’da amaç, vatandaşın ulaşım ihtiyacını karşılamak üzere toplu taşımacılığın geliştirilmesi ve disiplin altına alınması, korsan taşımacılığın önlenmesi ve fiilen çalışmakta olan şoför esnafının haklarının korunması maksadıyla taksi, dolmuş, minibüs ve umum servis araçlarına verilecek ticari plakaların sayısı, verilme usul ve esaslarını tespit etmektir. Bakanlar Kurullar çeşitli defalar böyle demişlerdir. Hatta 2003/6259 RESMİ GAZETE TARİHİ :10-11-2003/25285 tarihli Bakanlar Kurulu Kararının altında sayın Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da imzası bulunmaktadır. Anlaşılan Yakup Bey Başbakanımızın da imzası olan bu kararları alanların Devlet Yöneticiliğinden şüphe duymaktadır. Keza kendisi başta Başbakanımız olmak üzere 2003 yılının kabinesini de Veliyi ezdirmek ile suçlamaktadır. Aynı şekilde Ankara da dahil olmak üzere 27 Vilayet Yakup beye göre vatandaşını ezmektedir.

Gerçekten durum Yakup Beyin iddia ettiği gibi mi? Hayır kesinlikle gerçek durum böyle değildir.Tam tersine bu gün İstanbul Büyükşehir Beldiyesi plaka sınırlamasına gitmeyerek vatandaşın pahallı taşınmasına neden olmakta ve bir avuç büyük firmanın haksız kazanç elde etmesine vesile olmaktadır. Yakup Bey manav, bakkal örneğini vermeyi çok seviyor. İyi de hangi manav ya da bakkal bir firmanın güdümü altında açılmakta ve kazancının yarısından fazlasını bu aracı komisyoncu firmalara vermektedir? Servisçilik manavlık ve bakkallık gibi bir meslek değildir. Can taşımakla görevli önem derecesi çok daha yüksek bir meslek grubudur. Esnaf teşkilatları içinde de ihtisas Odası olarak tabir edilen bir meslektir. Her önüne gelen uygun bir yerde manav açabilir. Ancak her önüne gelen servis aracı alarak ertesi gün İstanbul trafiğinde can taşıyamaz!!! Devlet böyle basit bir mantıkla yönetilemez!!!

Hangi manav ve bakkal trafik sıkışıklığına neden olmaktadır? Oysa ki İstanbul Trafiğine her yıl gereksizce çıkan 5000 servis aracı İstanbul'da trafik keşmekeşinin artmasına yardımcı olmaktadır. Tahdidin bir amacı da trafik sıkışıklığını ortadan kaldırmaktır. Her önüne gelenin servis aracı alarak sektöre girdiği bir ortamda Yakup bey hangi servisçiyi nasıl ve nerede eğitecektir? İstanbul'da bu yüzden bir öğrencinin burnu kanasa sorumlusu Belediyedir.

Facialardan bahseden Yakup bey asıl Belediyenin tutumu sonucu, İstanbul otoparklarının hacizli servis araçları ile dolduğunu ve gerçek aile facialarının servisçi esnafının evlerinde yaşandığını görmezden gelmektedir.Serbest rekabet adı altından servisçi esnafının büyük firmalarca sömürülmesinin ve her yıl milyonlarca TL paranın bu şirketlerin kasalarına gitmesinin tek sebebi İBB'nin tutumudur. Plaka uygulaması ile Belediyenin kasasına da büyük miktarlarda paralar girecektir. Aynı zamanda Yakup Demirhan'ın tutumu ile Belediye zarara uğratılmaktadır. Devletin görevlerinden biri de küçük esnafı korumak ve büyüğe karşı ezdirmemektir. Veli sözleşmesi ile belge alınması uygulamasına sıcak bakmak ile birlikte bunun esnafı korumak için yetersiz olduğunu vurgulamak isterim. Esnaf kendi adına veli sözleşmesi yaparak izin belgesi almıştır. Ancak tur firmaları ve vakıf ve özel okullar hala fahiş komisyonları cebe indirmektedirler. Belediye bu durumda ne yapmayı düşünmektedir? Belediye alınan yüksek komisyonlara ve kesilen saçma sapan paralara engel olmalıdır. Bunların hepsi Belediyenin yetki alanındadır. Adını vermek istemediğim bir tur firması için her gün kurumumuza onlarca telefon gelmektedir. Belediye en yakın mesafenin iki katından fazla ücret alan ve bunun 4/1'ni esnafa veren firmalar için şimdiye kadar nasıl bir uygulamada bulunmuştur? Burada cebinden 2-3 misli fazla para çıkan vatandaşını nasıl korumuştur? Devlet Okullarına zabıta göndererek hangi tarifenin uygulandığı araştırması yapan ve esnafı zabıtaları ile bizim tarifemizi uygulamamaları için tehdit eden Belediye, özel okullarda alınan fahiş ücretler için ne düşünmektedir? Yoksa özel okul velileri Belediyenin vatandaşı değil midirler? Personel servislerinde yaşanan sömürüye nasıl engel olunacaktır? Belediyecilik serbest rekabet teranesi ile vahşi kapitalizmin çarklarını döndürmek asla değildir.

Sözümüz işini dürüst yapan, esnafın hakkını yemeyen,parası zamanında veren, adaletli oranlarda komisyon alan tur firmalarına değildir. Sayın Yakup Demirhan'ın açıklamalarının büyük bir bölümünü son derece vahim bir bölümünü de komik bulduğumu belirterek, Belediyenin önümüzdeki yıllarda değişik planlar içine girebileceği hissiyatına kapıldım.

Sayın Yakup Demirhan'a bir hatırlatma yapmadan bitirmeyelim. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından çıkarıldığını iddia ettiği Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği uzunca bir süredir Ulaştırma Bakanlığı tarafından çıkarılmaktadır. Anlaşılan Yakup Bey Avrupa'yı araştırmaktan kendi ülkesindeki Yönetmeliklere pek vakit ayıramamış. Buradan başta Belediye Başkanımız Sayın Kadir Topbaş olmak üzere bütün Belediye bürokratlarına çağrı yapmak istiyorum.Gelin 50 bin esnafın beklediği plaka tahdidi uygulamasını İstanbul'da hayata geçirin. Ne demiş büyüklerimiz 'hatanın neresinden dönerseniz kardır'. Şayet aklınızda değişik planlar varsa, karşınızda da biz varız. Bunu unutmayın!!!

İstanbul Umum Servis Aracı işletmecileri Esnaf Odası Yönetim Kurulu Üyesi

GÜNHAN SINAR

Günhan Sınar / 24.10.2013 18:50:40

Sen kime hizmet ediyosun anlamış değilim. Eve ekmek götüremiyoruz, araçların kredilerini ödeyemiyoruz. Çıkmışşsın orda ahkam kesiyosun Bütün araçlar değişecek diye... O zaman birazda para kazandıracaksın ki bizde yapabilelim. Ordan oturup da atmayla olmuyor. Gel yap bu işi 1 ay da sonra çık konuş. Otobüs A.Ş'yi, taksileri minibüsleri örnek gösteriyosun. Onların kazandığının 5'te 1'i'ni kazanamıyoruz biz. Yada onların da tahdidini kaldır, madem tahdide karşıysan herkes istediğini yapsın. Madem yurt dışında tahdit yok şunu da hatırlatırım. Yurt dışında personel servisi de yok, Hatlı minibüs de yok. Okul otobüsü var. O da devlet hizmeti olarak karşılanır kapı kapı gezmez. Ben anlamıyorum bu yönetim tarzını hiç vermeden sürekli onu yap bunu yap kazanamadıktan sonra nasıl yapılacak... Bizi bu işi yapamaz hale getirince bu işi kim nasıl yapıcak. Bu sektördeki talebi kim nasıl karşılıcak. En önemlisi ELİNİZE NE GEÇİCEK...Yapın kınanız benden...
Akın Aksoy / 24.10.2013 23:24:13

Şirketler hakkında bir masa birde kasa diyorsun eyvallah, aynen senin gibi masa başında doğru, alternatif olarak ne sunuluyor. Taksimi bunlar dolmuşmu, yolda çeviremezsin bunların durağı yok. Veli çaresiz lütfen mantıklı olalım. Ateşi atıp kaçmak yok, alternatif yoksa şayet sus... Sus ki rezil olma.
Kisisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 25.10.2013 00:20:28

Sayın Yakup Demirhan bence plakalara tahdidi vermeyerek veliyi değil Tur şirketlerini koruyorsunuz. Eğer direk vatandaşı düşünüyorum, benim için önemli olan kamu yararıdır diyorsanız, belediye olarak o zaman örnegini veridiğiniz Londra gibi ya da ABD, Fransa, Kanada, Almanya kısacası gelişmiş ülkelerde sosyal devlet olmanın geregi olarak bütün öğrencilerin ulaşım hizmetlerini belediye olarak karşılarsınız. Ama bize öyle geliyor ki bu işin kaymağını yiyen, hiç bir şey yapmadığı halde bu işin tüm yükünü karşılayan, esnaftan çok daha fazla para kazanan elit kesimin menfaatlerini düşünüyorsunuz.

Tabi bizde acaba sizinde kıyısından köşesinden bu işten rant sağladığınızı düşünmeden edemiyoruz. Geçen ropörtajınızda onu asarım, bunu keserim, şöyle yaparım, padişah vari söylemlerde bulunmuşsunuz. Söylermisiniz bir bürokrat olarak kendinizi ne sanıyorsunuz. Her şey bir yana karşınızda 100 bin oy barındıran bir kitle var. Belki de daha fazla sayın Kadir Topbaş'a karşı nasıl böyle bir saygısızlık yapabiliyorsunuz. Neticede size emir vereni bile biz seçiyoruz. Siz sedece atanmış birisiniz burdan bütün servisçi esnafına sesleniyorum.

Kardeşim 100 bin oyumuz var, seçimler yaklaşıyor. Gerekirse bütün belediye başkan adaylarına soralım konuyla ilgili ne düşündüklerini bizde safımızı ona göre belirleyelim.

Kisisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 25.10.2013 11:35:17

Benim anladığım kadarıyla Yakup Bey kendisini İstanbul'un tek sahibi olarak görüyor. Kardeşim bu İstanbul sana da kalmaz merak etme. Elbette birgün bizi anlayan birisi çıkarda senin gibilere haddini bildirir. Çünkü istanbul artık metropol bir şehir olmuş...

Nüfusu da git gide artmaktadır. İnsanların umutlarıyla oynamayın. H.Z Ömer (R.A.H) sözünü hatırlatmak isterim. Der ki, dağda bir kuzuyu kurt yese öteki dünyada hesabı büyüktür. O yüzden bu kararları alırken biz küçük esnafları da koruyun. Çünkü peynirin en büyüğünü tur firmaları yiyiyor. Bize de kırıntıları kalıyor. Yani birçok arkadaşımız senedini bile ödeyemez halde ve geceleri başka firmalarda ek iş yapmak zorunda kalıyor.

Eğer devlet seni o makama getirmişse eşitliği sağlayacaksın. Biz servisçi esnafını ezdirmeyeceksin. Yapamıyorsan da bırak. Kalk ordan. Yapan birisi mutlaka vardır. Çünkü sen hak ve eşitliğin kavramını tam olarak bilmiyorsun. Kusura bakma bu sesleniş 30 bini aşkın servisçinin adına yazılmıştır.

Kisisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 25.10.2013 13:09:54

SAYIN BAŞKAN SELAMLAR

YA BAKKALLA SERVİSİN NE ALAKASI VAR. BİR SERVİSÇİ NE ALIYOR BİLİYORMUSUNUZ. VERGİLER NE HALDE BİLİYORMUSUNUZ? MAZOT NE KADAR BİLİYORMUSUNUZ? ŞİRKETLER SERVİSÇİLERİN KANLARINI EMİYORLAR BİLİYORMUSUNUZ? İNSANLAR ARABALARINI SATIYORLAR, ADAM ORA SENİN BURA BEN KOŞTURUYORUM, ELDE BİRŞEY YOK. SIGORTA, KASKO VERGİLERİN İÇİNDE BOĞULDUK.

SİZİN ARACINIZ VARMI? BAŞKANIM YOKTUR SANIRIM. BİR SERVİS ALDA ÇIK BİR SERVİSCİLER NE DURUMDA OYLE GÖRÜRSÜN. HER SENE BİRŞEY ÇIKIYOR. İKİ LASTİK ALACAK PARAM YOKKEN ŞİMDİDEN ENGELLİ ARACINDAN BAHSEDİYORSUNUZ. BİRAZ ELİMİZİ VİCDANIMIZA KOYALIM. KÜÇÜK ESNAFI DİNLEYELİM

SAYGILAR,

Kisisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 25.10.2013 14:21:47

Sayın başkan plaka tahdidi yasal değil diyorsun kafamız karıştı. O zaman tahdid uygulanan diğer illerdeki yetkililer suç işlemiş oluyor O zaman. Yada bu uygulamayı sen yapmıyorsan sen suç işliyorsun. Akşam yatıp sabaha kadar sevisçilere ne gibi yaptırım uygularız diye. Onu düşüneceğinize İstanbul'daki 85.000 adet servisçinin sorunlarını çözün. Ayrıca bu bize rant sağlamaz. Hergün İstanbul'da gün de yüzlerce servis aracı trafiğe çıkmaz ve ulaşım sorunu da çözecekdir. Siz yetkililer servisçileri İstanbul'da hangi gözle görüyorsunuz bilemem. Ama tek bildiğim 85.000 servisçini herbirinin 4 oyu olduğunu düşünürseniz bu işi çözersiniz.
Kisisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 25.10.2013 20:12:27

Yakup Demirhan sen bakanlar kurulu kararını bile tanımyorsun. Sandıkta size yani Topbaş topluluğuna hadinizi bildireceğiz. Manavla servisçiyi bir tutamazsın. Plaka tahdidini vermeyerek bakanlar kurulu kararına karşı geliyorsun. Eylem yapabilirler diyorsun, çarşamba günleri karşımıza polis dikiyorsun. Korkudan dışarı bile çıkmıyorsun. Sen şirketlerin yanında yer alıyorsun sömürüye sıcak bakıyorsun. Kendinizi kral sanıp diktatörlük yapıyorsunuz ama unutmayın!!! her diktatör sonu yaklaştıkca hatasını hatayla kapatmaya çalışır. Hiç bir diktatöryanın sonu olmamıştır. Servisçi esnafı seni ve başkanını af etmeyecektir.
Özgür Karatan / 25.10.2013 21:03:15

Oturdugun yerden konuşması kolay. 100 bin 150 bin para bağlıyoruz, 3-4 bin kazanabiliyorsak ne ala... Ama suç sizde değil bizde! Ama bu plakaları alacağız. Öylede alıcaz, böylede sonunda kazanan biz olacağız.
Eren / 26.10.2013 12:18:53

HAKKINIZI MAHKEMELERDE ARAYIN,MAHKEMEYE VERİN DİYE KONUŞUYORSUN DA SİZ BU ÜLKENİN BAKANLAR KURULUNA DA MI KARŞI GELİYORSUNUZ. KENDİNİZ TEPEDEN İNME GELMİŞSİNİZ O MAKAMA AMA UNUTMAYIN BU ESNAF SİZİN SANDIĞINIZ GİBİ CAHİL DEĞİL
1986/10553 SAYILI BAKANLAR KURULU KARARINIDA MI HİÇE SAYIYORSUNUZ HANİ BİLMİYORSUN BİR ARAŞTIR BE ARKADAŞ BU YASAYI PLAKA TAHDİDİNİ UYGULAMAYA SOKMUŞ AMA İSTANBULDA BUNU UYGULAMIYORSUNUZ SİZ DEVLETTEN BÜYÜK MÜSÜNÜZ Kİ BUNU UYGULAMIYORSUNUZ ??
Mehmet Al / 26.10.2013 16:46:59

Sayın daire başkanı Otobüs A.Ş'den bahsediyor. Şuan otobüs A.Ş'dekiler iflasın eşiğinde. Adamlara en donanımlı araçları aldırdılar, adamlar para kazanamıyor. İsteyen arkadaşlar araç sahiplerine sorabilirler.

Her ne ise; gelelim plaka tahdidine başkan diyorki, veli ile servisçi arasında artık pazarlık yapılacak. Pekala sayın başkan okulların aile birlikleri taşıma işini şirketlere yüzde 10 ile 20 arasında komisyon ile veriliyor. Özel okulları hiç söylemeye gerek bile yok. Onlar zaten anlaşmalı baba dostlarına işi veriyorlar. Personel taşımacılığında da zaten ihaleler öyle bir rezil hale geliyor ki, arada servisçi esnafı kaynıyor. Niye? çünkü sürekli insanları kandırıp araba aldırıyorlar ve ucuz taşımacılık devam ediyor. Sayın başkan da çıkıp plaka tahdidi olmasın diye kendini paralıyor.

Hayırdır efendi sende şirket sahibimisin yoksa?

Ekrem / 27.10.2013 22:22:43

Böyle bir zihniyet olamaz gerçekten böyle bir zihniyetteki bir insan nasıl o konumda. Bakkalla berberle bir tutuyor taşımacılık işini. Kardeşim bakkaldan komisyon alan mı var? Hiç bir iş yapmadan o halde dolmuşların taksilerin tahditleride kaldırılsın. Dolmuşçuluk yapalım arada personelde taşırız. Yasa demişsin.

1986/10553 SAYILI BAKANLAR KURULU KARARINDA PLAKA TAHDİDİ VAR ! hatırlatayım SERVİSÇİ ARKADAŞLARIM ARTIK UYANDI, KİMSE SUSTURAMAZ SONUNA KADAR...

Gökhan Helvacı / 27.10.2013 22:34:22

YAKUP DEMİRHAN SEN KENDİNİ İLAH GİBİ GÖRÜYORSUN AMA YANILIYORSUN. HERŞEYİ BİLİRİM HAVASINDASIN AMA ÇOK ŞEYİ BİLMİYORSUN. İNSANLARI KANDIRMAYA YÖNELİK AÇIKLAMALARIN VAR ARA ARA AMA YAKALANIYORSUN. PLAKA TAHDİDİNİ BAKKALLA KUAFÖRLE KIYASLIYOSUN AMA O İŞ SENİN DEDİĞİN GİBİ DEĞİL.

ŞİRKETLERİN YÜZDE 75 KOMİSYON ALDIĞINI BİLİYOSUN. BAKKAL KİMSENİN SÖMÜRÜSÜNDE DEĞİL AMA SERVİSÇİLER FİRMALARIN SÖMÜRÜSÜNDE. NEDEN YÜZDE 20'DEN FAZLA KOMİSYON KESİLMEYECEĞİ FİYATLARIN ASGARİDE SABİTLENECEĞİ BİR SİSTEMDEN BAHSETMİYOSUN. BİREYSEL ARABACI ŞİRKETTEN DAHA GÜÇLÜ DİYORSUN. YAHU SEN BU MEMLEKETTE YAŞAMIYOMUSUN? AMA İMARDAN GELEN ALIŞKANLIĞIN DEVAM ETMEKTEDİR. AYDA 15 TRİLYON(ESKİ PARA İLE) KAZANAN ŞİRKET VAR SENİN BU KARARI UYGULAMAMAN SAYESİNDE. BU 15 TRİLYONU TEK BAŞINAMI YİYOR O ŞİRKETLER YOKSA BÖLÜŞTÜKLERİ KİMSELER VARMI? SENİN BU KONUDA BİR BİLGİN VARMI? BEN HERAY 15 TRİLYONU 1 KİŞİ YİYEMEZ DİYE DÜŞÜNÜYORUM CAHİL AKLIMLA DA O NEDENLE SORUYORUM. BU ADALETSİZLİK VE HAKSIZ SÖMÜRÜ SENİN ZİHNİYETİNİN ESERİDİR BUNU BİLİYOMUSUN? ELBETTEKİ ÇOK İYİ BİLİYOSUN. AMA HERNE HİKMETSE BU ZİHNİYETTENDE VAZGEÇEMİYOSUN. BUNUN HESABINI BİRGÜN MUTLAKA VERECEĞİNDENMİ HİÇ DÜŞÜNEMİYOSUN? ALLAH ISLAH ETTİKLERİNİN ARASINA SENİDE ALIR İNŞALLAH DA DOĞRU YOLU GÖRÜRSÜN. BAŞKA NE DENİR Kİ SANA?

Özer Berberoğlu / 30.10.2013 00:37:15

PLAKA TAHDİDİ OLAN GEBZE'DE ENYAKIN MESAFEYE BİR VELİ 105 TL ÖDERKEN TAHDİT OLMAYAN İSTANBUL'DA AYNI MESAFEYE 155 TL ÖDÜYOR BURADAKİ VELİ... O NEDENLEMİ PLAKA TAHDİDİ YANLIŞ UYGULAMADIR? SERVİSÇİ 60TL'SİNİ ALIYOR BURDA AMA GEBZE'DEKİ SERVİSÇİ 85 TL ALIYOR.

VELİNİN PARASINI DÜŞÜNMEK ZORUNDAYIM DİYOSUN. İŞTE SANA ÖRNEK: HEM VELİ 50 TL KAZANÇLI OLUYOR, HEM SERVİSÇİ 25 TL KAZANÇLI OLUYOR. BUNA KARŞILIK AYDA 15 TRİLYON KAZANAN FİRMALAR 3 TRİLYON KAZANCA DÜŞÜYORLAR. BU SİZCE ÇOK YANLIŞ OLUR DEĞİLMİ? ŞİRKETLER 15 TRİLYONU NASIL KAZANIYOR ANLATMAMI İSTERSEN ONUDA ANLATIRIM. AMA BUNU SEN BENDEN ÇOK ÇOK DAHA İYİ BİLDİĞİN İÇİN AÇIKLAMA GEREĞİ DUYMUYORUM. AMA İLLADA İSTERSEN AÇIKLARIM. GAYET NET VE AÇIK BİR ŞEKİLDE...

Özer Berberoğlu / 30.10.2013 00:44:26

SADECE GÜLÜYORUM. OTURDUĞUN YERDEN 40 BİN ARACIN GEREKİRSE DEĞİŞMESİNDEN BAHSEDİYOSUN. SEN YA HESAP YAPMAYI BİLMİYORSUN YADA KENDİNİ BİRŞEY SANIYORSUN. O ZAMAN GÜCÜN YETİYORSA BU ARAÇLARI FABRİKADAN BÖYLE ÇIKARTTIRIN. ZAVALLI SERVİSÇİLERE GÜCÜN YETİYOR DEĞİL Mİ? SENİN EFELİĞİN O KADAR. AMA ŞUNU UNUTMA KİME GÜVENDİĞİNİ İYİ BİLİYORUZ. SEÇİMDE O GÜVENDİĞİN DAĞLAR KARLAR ALTINDA KALACAK. BAKALIM O ZAMAN BÖYLE AHKAM KESECEK MİSİNİZ? SİZLER ASIL VATAN MİLLET DÜŞMANISINIZ.
Kisisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 30.10.2013 11:24:52

Oturduğu yerden kolay... Şirketlerin bu servisçi esnafına ne kadar haksızlık yaptığını, nasıl haksız kazanç elde ettiklerini biliyormusun?
Burak / 30.10.2013 12:47:44

Gelmişsiniz güvenlikten bahsediyorsunuz. Biraz düşünceli birşiysen o halde hatlı minibüslere bak. Adamlar ralli yapıp kırmızı ışık nedir bilmiyorlar. Bunlara neden çare düşünmüyosun. Otobüs AŞ. ayakta balık istifi yolcu alıyor. Bunlara niye çare düşünmüyosunuz.

Servisçi ne kazanıyor, hiç hesapladınız mı? Plaka servisçiye yoksa tüm ticari araçlardan kaldırılsın yiyormu hadi denesenize. Engelli yasasıymış, kimbilir kimler zengin olacak hesabını yapmışınızdır. 'Hepsi değişicek' demesi kolay. Avrupa'da bu kadar servis varmı? Bir kere yaptınız engelli çalışması, adam gibi birşey olsa bu kadar ertelemezsiniz biliyorsuz. Bütün servis araçlarına yaptırmak aslında aptalca ama inat işte birileri zengin olacak amaç O...

Ahmet Bey / 31.10.2013 12:10:09

tabi size hava hoş yan gel yat alışmişsınız kac para veriyorlar terbiyesiz ler milleti sömürün satıyorum zaten arabayıplakayıda sana gönderiyorum asarsın odana istersen telefonumuda verim ararsın
Serkan AKGUN / 02.11.2013 00:59:33

Sizin yüzünüzden oyumu da belediye seçimlerinde kime vereceğim belli Sn:Topbaşa ve ulaştırma bakanına iletirsiniz. Serkan Akgün ve ailesinden onlara Oy Yok. Allah bunun hesabını da sizlerden soracaktır mutlaka. Evimize ekmek götüremiyoruz. Siz halktan yanamısınız? yoksa hali hazırda parayı bulan, arabacıyı sömüren daha yokmu diye çakal gibi bekleyen şirketlerden mi? Sana Hhayırlı işler bir gün seninde sonun gelecek.
Serkan Akgün / 02.11.2013 01:05:52

Bu kadarı olmaz. Ben yıllardır sayın başbakanımızın yaptığı bütün işlerden memnunum yaptıkları ortadadır. Belediye başkanlığı döneminde de yaptıkları büyüktür ama sizin gibi insanlar yüzünden hem partisi hem kendisi zarar görmektedir ve bunuda hiç hak etmiyor. Şuanda İstanbul büyükşehir yetkilisi olarak konuşuyorsun ve yaklaşmakta olan yerel seçimleri doğrudan etkiliyorsun. Bu plaka tahdidi olmazsa sen de o koltukta seçimlerden sonra oturamazsın gibi geliyor bana. Sana bu hakkı kim vermişse, elbet almasını da bilir. Sen oy kaybettirmekten başka bir iş yapmıyorsun. Şu anda inşallah bu yazdıklarımı senin üstünde bir yetkili okurda altına düşüncelerini yazar. Şuan bir parti çıkıp deseki, ben göreve gelirsem ilk işim plaka tahtidi yapmak dese sen ne yaparsın. O zaman servisçi deyip geçme...
Kisisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 04.11.2013 18:39:11

Sayın, Yakup Demirhan diyor ki rekbet olsun. Heryerde vatandaşın işine gelsin. O zaman bende bir belediye otobüsü satın alıp standartlara uygun hale getirip, kimseye sormadan istediğim hatta gidip, itediğim fiyata yolcu taşırım.... Değilmi bu nasıl mantık yahu. Bize tutmuş İngiltere'deki taksicileri örnek veriyor. HEM REKABET DİYOR , HEMDE ŞEHİR İÇİ YOLCU TAŞIMACILIĞINDA TEKEL CİLİK YAPIYORLAR. Bizde istediğimiz hatta otobüs alıp yolcu taşıyacağız demek ki. Bize bu yolu gösterdiği açtığı için kendisine teşekkür ediyoruz.
İsmail Şahin / 05.11.2013 09:35:37

Sayın Demirhan konuşuyor servisci ne durumda bilmiyor seçimde o korudukları kişilerden alır oyları
Kisisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 07.11.2013 10:16:34

AKP ve yandaşları izin vermiyor de. Altur izin vermiyor de. Gürsel izin vermiyor de. Başka bahane bul.

Ama suç sende değil, bizde... Bu kadar servisçi koyun gibi...

Ben köprüde arabamı yakacağım, 3 tane tane daha adam çıksın yakalım arabaları. Tüm dünya duysun haksızlığı...

Kisisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 07.11.2013 14:16:14

Sayın, sayın olana denir. Memlekette her işçi, memur, öğrenci bir anda özürlü oluvermiş.

Kim bilsin ki kime rant kapısı açılıp milyon dolarları indirecek cebine. Artık buna da atar azıcık ucundan

Yücel Betus / 07.11.2013 22:47:25

Hayırdır Demirhanlı bizi şirketlere sen mi? sattın. Ne demek 50 şirket var. 50 tane şirketi düşünüyorsun da 70 bin insanı mı? düşünmüyorsun. Bu servis camiasından kaç kişi ekmek yiyiyor biliyomusun. 3 yüz bin kişi... Sendeki tüccar anlayışı 3 yüzbin kişiyi sefalet içinde, 50 şirketçiyi de padişah tahtında yaşatıyor.
Erol / 18.11.2013 13:49:27

Başkanım oradan konuşuyorsunuz güzel. Bizim kimlerle uğraştığımızı bilmiyorsunuz. Biz servisçi esnafı olarak açlık sınırındayız. Namusumuzla, şerefimizle, alınterimizi yemeye çalışıyoruz. Şirketler benim taşıdığım öğrenci servisinden 5.000 alıyor. Bize verdiği para 2.100 soruyorum size. Bu paradan mazot alıyoruz, 2 tane çocuk okutuyorum, aracımın senedini ödüyorum ama yetmiyor.

Başkanım bu şirketler kanımızı emiyor. Siz neyi bekliyorsunuz zalımın yanında mı olacaksınız. Yoksa mazlumun elinden mi tutacaksınız. Bizim şirketlere gücümüz yetmiyor, bedava çalıştırıyorlar Siz son umudumuzsunuz. Bu denizde boğulmamıza müsaade etmeyin. Şirketler bizi perişan etti. Saygılarımı sunarım...

Yücel Yıldırım / 25.11.2013 19:19:52

Ateş olsan cürmük kadar yer yakarsın, siz kimsiniz ki böyle konuşuyosunuz. Siz gidind  de müdürleriniz, amirleriniz gelsin. Bu plakalar öyle yada böyle donacak. Bunu engellemeye ne senin nede bir başkasının gücü yetmez. Servisçiler artık uyandı.
Kisisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 28.11.2013 10:52:54

Yakup beyin röportajını okudum. Başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Yıllarını bu kutsal mesleğe vermiş biri olarak ne zorluklar ve de ne sıkıntılarla karşı karşıya olduğumuzu birkez daha anladım. Ancak karşımızda olan insanların da bizi bu kadar hafife almalarına anlam veremedim. Zulume müsaade eden zalimdir. Hakkımızı savunacak binlerce sıkıntılı ve sessiz esnafımızın sesini duyuracak hakkımızı söke söke alacak yeni başkan ve yeni yönetime ihtiyaç olduğunu düşünüyorum.

Hepinize saygı ve selamlar.

Şakir YILMAZ / 29.11.2013 21:20:22

Londra'yı misal vermişsiniz. İyi sizde o zaman bize aynı londra belediyesinin verdiğini verin. Yani taksi plak parası yok. Sen bu işi yapabilmeye yeterlilik belgen varsa, gel taksici ol deniyor ama, orada bile tahdit var. Özel olarak telefonla çağırılır, yoldan yolcu alamaz. Ancak tahditli olan, yani plakalı olan alır.

Ama siz korsan dediniz korsan yasasına biz servis esnafını da dahil ettiğiniz yüzlerce arkadaşımız mağdur oldu. Kılınızı kıpırdatmadınız, yazık değil miydi?

Vergisini veren ticari araci ile çalışan sigortasını, kaskosunu ödeyen adama korsan muamelesi yapıldı. Neymiş yol kağıdı yok. Nasıl olacak, akşam çıkışı ile iş başlanır. Belki biliyorsunuzdur da ben gene hatırlatayım. Ee... başladık evrak hazırlanacak ola ki hazırladım. Hemen bir bakın kendi biriminize. Aynı günde kaç tane yol belgesi verebilmişsiniz.

Yani tıkanıklık var, esnafımızın da hataları var. Fakat bu korsanlık değil. Avusturya'da taksi plaka yok. Durağa kaydolursun. Birde telsiz odası var. 2000 Euro masrafı var o kadar. Araba alırken de firmalar benim markamı kullan sana şu kadar indirim yapacağız der benim reklam olur diye, aracı ucuz verir.

Bizde servis aracın tedarikini yaptığımız tüm firmaların logosunu takarız mecbur gibi. Birde üste zorla tabela parası diye 50 tl alırlar. o çok zoruma gider. Adamların reklamını yapıyoruz üste para vererek... He birde gömlek, kravat var. 50 tl bu sene bazı firmalar yakalarına yazı da yazmış. velhasıl vurun abalıya denmiş. Kim o abalı biliyor musunuz? SERVIS esnafı...

Şimdi sayın müdür bey, servisiniz sabah servisle işe gittiğiniz günleri unutmuşsunuz anlaşılan. Kimse makam arabasıyla gelmedi. Bir günde esnafı hallederim denmiş. Buyurun halledin. Servis olmayan kaç yer var. Servis esnafı bugün kati bir eylem yapmıyorsa, bu sağduyulu davranmasındandır. Ama  şunu bilin, bu gidiş servis esnafının tüm duyularını kör etmiştir. İnşallah servis esnafı bundan sonra siyaseti içerisinde esnafının halinden anlayan ve ekmek parası derdinden başka bir derdi olmayan bir oluşum bulur.

Mahmut Akdağ / 02.12.2013 22:39:26

Londra yi misal vermissiniz iyi sizde ozaman bize ayni londra belediyesinin verdigini verin yani taksi plak parasi yok sen bu isi yapabilmeye yeterilik belgen varsa gel taksici ol deniyor ama orada bili tahdit var ozel olarak telefonla cagirlir yoldan yolcu alamaz.

Tahdit li olan yani plakali olan alir ama siz korsan dediniz korsan yasasina biz servis esnafinida dahil ettiniz yuzlerce arkadasimiz maduroldu kilinizi kipirdadmadiniz yazik degilmiydi vergisiniveren ticari araciy ile calisan sigortasini kaskosunu odeyen adama korsan muamelesiyapildi neymis yolkagidi yok nasil olacak aksam cikisi ile isbaslanir belki biliyorsunuzdur da ben gene hatirlatayim ee basladik evrak hazirlanicak olaki hazirladim hemen bir bakin kendi biriminize ayni gunde kactane yolbelgesi verebilmissiniz yani tikaniklik var esnafimizin da hatalari var.

Bu korsanlik degil avusturyada taksi plaka yok duraga kaydolursun birde telsiz odasi var 2000 euro masrafi var okadar araba alirken de firmalar benim markami kullan sana sukadar indirim yapcaz der benim reklam olur diye araci ucuz verir bizde servis aracin tedarigini yaptigimiz tum firmalarin logosunu takariz mecburgibi birde uste zorla tabela parasi diye 50 tl alirlar o cokzoruma gider adamlarin reklamini yapiuoruz uste para vererek he birde gomlek kravat var 50 tl busene bagzi firmalr yakalarina yazida yazmis velhasil vurun abaliya denmis kim o abali biliyormusunuz SERVIS esnafi.

Simdi sayin mudur bey servisiniz sabah servile ise gittiginiz gunleri unutmussunuz anlasilan kimse makam arabasiyla gelmedi bir gunde esnafi hallederim denmis buyrun halledin servis olmayan kac yervar servis esnafi bugun katti bir eylem yapmiyorsa bu sagduyulu davranmasindandir ama sunu bilin bu gidis servis esnafinin tum duyularini korertmistir insallah servis esnafi bundan sonra siyaseti icerisinde esnafinin halinden anlayan ve ekmek parasi derdinden baska bir derdi olmayan bir bir olusum bulur
Mahmut Akdağ / 02.12.2013 22:39:37

KİŞİSEL BİLGİLERİNİ GİZLEYENLER BENCE YAZMASALAR DAHA İYİ OLUR...
Özer Berberoğlu / 15.12.2013 01:50:18

Bürokratlarınızla, milletvekillerinizle, kurumlarınızla, yandaşlarınızla Allah'ın adıyla yaptığınız kayırmalar, rantlar, ihaleye fesatlar, yarattığınız zenginler, kendinize yonttuğunuz mülkler, çıkardığınız yasalar her şey ama herşeyinizle tam bir halk düşmanısınız.

Kendi halkını yok sayanlar, gün gelir devran döner makam ve mevkinizden aldığınız güç ile hizmet adı altında yaptığınız ve yapacaklarınız diktatörlükten , soygundan başka birşey olmaz. Mallarınız , mülkleriniz, yarattığınız zenginler sizleri kurtaramayacak.

O gün gelecek.

Fahrettin Adam / 18.12.2013 08:54:36

Servis araçlarının plaka isteginin verilmemesinin nedeni o büyük turizim firmaları olmasın? bencede öyle o makamda daha ne kadar kalıcaksınız yasal hakkımız değilse bu devlet diğer 34 ilde dondurup istanbulu nede es geciyor o röpörtajı yaptığınız başkana bir sorarmısınız yoksa büyük turizim firmaları istemiyor biz yapmıyoruz diyemiyorlarmı? yakında secim var o secimde herkes gereken cevabı alacak
Okan Kaya / 05.01.2014 00:12:40

O koltukta oturan arkadaş istediği gibi konuşsun belli ki büyük turizim şirketlerinin ağzından konuşuyo onları destekliyor. Madem öyle halk otobüslerinin minibüslerinde plakalarındaki tahhidi kaldırsın yapamaz çünkü otobüsleri minibüsleri sömüren şirketler yok olsa hemen onlarıda kaldırırdı bu kime hizmet ettiği belli orda röpörtajda diyemiyor ama belliki büyük şirketlerin istediğini konuşuyo bu arkadaş yakında seçimlerde gereken cevabı alır gider bütün servisçi arkadaşlara sesleniyorum bu arkadaşlara oy vermeyin önünde çay sıcak oda dünyanın maaşı sorsan kaç tane servis aracı var bilmez dur dosyaya bakayım yada bunların işlerini onların yerine takip eden ler vardır onlara sorayım derler SECİMLERDE BUNLARA OY YOK ARKADAŞLAR bir masa bilmem ne dediği şirketler bizim sayemizde bunlarında verdikleri destekle bizi ezerek dünyaları götürüyorlar kaç kere bizi dinlemiş yok dinlemezler bir kontrol edin bakın hangi bir masalı şirket kendi orada çalışan devlet memurlarını taşıyor acaba?
Okan Kaya / 05.01.2014 00:23:39

Öncelikle tüm servis camiasına selamlar,burada çok fazla vakit almaya gerek yok.YAKUP DEMİRHAN'ın kim olduğunu geçmişini bir sorgulayın başka söze gerek olmadığını görürsünüz.ŞİMDİ SÖZ SIRASI BİZDE seçimlerde oyunuzu kullanırken dikkat edin yeter.
Ali Coşkun / 07.01.2014 21:06:55

Aracımız 16+1 ruhsatında aracın cinsi minibüs yazıyor vergi dairesi ne yapıyor aracın cinsi midibüs diyor karayolları ve trafik aracı minibüs olarak belirlemiş vergi dairesi neye dayanarak midibüste ısrarcı tabii otobüs vergisi olan 811,50 tl alacak esnaf senede bin tl fazla ödeyecek devlet zengin olacak esnaf sürünsün neremiz doğruki plaka tahdidinden bahsediyorsunuz
Hakan KAYA / 17.01.2014 18:28:56

BU KADAR BILGI DONANIMINA SAHIP PROGRAMLANMIS BIR INSAN GORUYORUM YAKUP BEY KORKMA BEY BABALARDAN DOGAL VE BASKI ALTINDA KALMADAN KONUS CUNKU O KOLTUK BIRGUN ELDEN GIDER......
Kadir Kaplan / 18.01.2014 22:33:21

Hepiniz yalancısınız,adamın söylediğine bak.adam bakkalada tahdid koyalım ozaman diyor kardeşim bakkal trafikemi çıkıyor, sen biliyormusun her gün ist ye kaçtane araç çıkıyor,sen bikere trafikke çözüm buldunmu yok bakkal trafiktemi yok sen trafike çare bul biz tahdit istemeyiz.

Bırakıcaksınız bu işleri hemşerileriniz akrabalarınız çevreniz hepsi tur vşirketi sahibi onlardan nemalanıyorsunuz çıkar elde ediyorsunuz ondan sonra yok bakkalıda sınırlayyım yok manavıda sınırlayayım bir sürü bahane öne sürüyorsunuz 30 martta görücez sizi Mustafa Sarıgül servisçilere plaka vericez diyor sen niye diyemiyorsun tabii rantın bozulur diyemezsin.
Sizler yalancısınız.
Yalçın Gemici / 11.02.2014 10:56:43

Arkadaşlar Sarıgül namus sözü verdi 30 martta oylarımızı ona verelim bu heriflerden kurtulalım. Bunlar ekmek düşmanları, bunlar parayı seven adamlar, bunlar ayakkabı kutusuyla barışık adamlar
Yalçın Gemici / 11.02.2014 11:07:15

YAZIKLAR OLSUN..... ;

Öz malı 1/3'e düşüren milli eğitimdir diyen bir ulaşım daire başkanına sahibiz. Alkışlıyorum ancak be mubarek insan öz malı 1/3'e düşüren resmi gazetenin 6 Ağustos tarihli sayısına bakarsan eğer ulaştırma bakanlığı olduğunu görürsün. Bu ne büyük bir cehalettir.
Bu ne bilgili bir ulaşım daire başkanıdır..!

Vay istanbul'un haline vay servisçinin haline...
Kınıyorum bu daire başkanını.
Düpedüz servisçi düşmanlığı yapıyor.
Doğan / 16.02.2014 21:44:04

Sen kime hizmet ediyosun anlamış değilim.

Eve ekmek götüremiyoruz, araçların kredilerini ödeyemiyoruz. Çıkmışşsın orda ahkam kesiyosun Bütün araçlar değişecek diye...

O zaman birazda para kazandıracaksın ki bizde yapabilelim. Ordan oturup da atmayla olmuyor. Gel yap bu işi 1 ay da sonra çık konuş. Otobüs A.Ş'yi, taksileri minibüsleri örnek gösteriyosun. Onların kazandığının 5'te 1'i'ni kazanamıyoruz biz. Yada onların da tahdidini kaldır, madem tahdide karşıysan herkes istediğini yapsın. Madem yurt dışında tahdit yok şunu da hatırlatırım.

Yurt dışında personel servisi de yok, Hatlı minibüs de yok. Okul otobüsü var. O da devlet hizmeti olarak karşılanır kapı kapı gezmez.

Ben anlamıyorum bu yönetim tarzını hiç vermeden sürekli onu yap bunu yap kazanamadıktan sonra nasıl yapılacak... Bizi bu işi yapamaz hale getirince bu işi kim nasıl yapıcak.

Bu sektördeki talebi kim nasıl karşılıcak.

En önemlisi ELİNİZE NE GEÇİCEK...
Yapın kınanız benden...

Kisisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 16.02.2014 21:46:50

Sayın Yakup Demirhan bence plakalara tahdidi vermeyerek veliyi değil Tur şirketlerini koruyorsunuz. Eğer direk vatandaşı düşünüyorum, benim için önemli olan kamu yararıdır diyorsanız, belediye olarak o zaman örnegini veridiğiniz Londra gibi ya da ABD, Fransa, Kanada, Almanya kısacası gelişmiş ülkelerde sosyal devlet olmanın geregi olarak bütün öğrencilerin ulaşım hizmetlerini belediye olarak karşılarsınız. Ama bize öyle geliyor ki bu işin kaymağını yiyen, hiç bir şey yapmadığı halde bu işin tüm yükünü karşılayan, esnaftan çok daha fazla para kazanan elit kesimin menfaatlerini düşünüyorsunuz.

Tabi bizde acaba sizinde kıyısından köşesinden bu işten rant sağladığınızı düşünmeden edemiyoruz. Geçen ropörtajınızda onu asarım, bunu keserim, şöyle yaparım, padişah vari söylemlerde bulunmuşsunuz. Söylermisiniz bir bürokrat olarak kendinizi ne sanıyorsunuz. Her şey bir yana karşınızda 100 bin oy barındıran bir kitle var. Belki de daha fazla sayın Kadir Topbaş'a karşı nasıl böyle bir saygısızlık yapabiliyorsunuz. Neticede size emir vereni bile biz seçiyoruz. Siz sedece atanmış birisiniz burdan bütün servisçi esnafına sesleniyorum.

Kardeşim 100 bin oyumuz var, seçimler yaklaşıyor. Gerekirse bütün belediye başkan adaylarına soralım konuyla ilgili ne düşündüklerini bizde safımızı ona göre belirleyelim.


SAYIN BAŞKAN SELAMLAR

YA BAKKALLA SERVİSİN NE ALAKASI VAR. BİR SERVİSÇİ NE ALIYOR BİLİYORMUSUNUZ. VERGİLER NE HALDE BİLİYORMUSUNUZ? MAZOT NE KADAR BİLİYORMUSUNUZ? ŞİRKETLER SERVİSÇİLERİN KANLARINI EMİYORLAR BİLİYORMUSUNUZ? İNSANLAR ARABALARINI SATIYORLAR, ADAM ORA SENİN BURA BEN KOŞTURUYORUM, ELDE BİRŞEY YOK. SIGORTA, KASKO VERGİLERİN İÇİNDE BOĞULDUK.

SİZİN ARACINIZ VARMI? BAŞKANIM YOKTUR SANIRIM. BİR SERVİS ALDA ÇIK BİR SERVİSCİLER NE DURUMDA OYLE GÖRÜRSÜN. HER SENE BİRŞEY ÇIKIYOR. İKİ LASTİK ALACAK PARAM YOKKEN ŞİMDİDEN ENGELLİ ARACINDAN BAHSEDİYORSUNUZ. BİRAZ ELİMİZİ VİCDANIMIZA KOYALIM. KÜÇÜK ESNAFI DİNLEYELİM

SAYGILAR,



PLAKA TAHDİDİ OLAN GEBZE'DE ENYAKIN MESAFEYE BİR VELİ 105 TL ÖDERKEN TAHDİT OLMAYAN İSTANBUL'DA AYNI MESAFEYE 155 TL ÖDÜYOR BURADAKİ VELİ... O NEDENLEMİ PLAKA TAHDİDİ YANLIŞ UYGULAMADIR? SERVİSÇİ 60TL'SİNİ ALIYOR BURDA AMA GEBZE'DEKİ SERVİSÇİ 85 TL ALIYOR.

VELİNİN PARASINI DÜŞÜNMEK ZORUNDAYIM DİYOSUN. İŞTE SANA ÖRNEK: HEM VELİ 50 TL KAZANÇLI OLUYOR, HEM SERVİSÇİ 25 TL KAZANÇLI OLUYOR. BUNA KARŞILIK AYDA 15 TRİLYON KAZANAN FİRMALAR 3 TRİLYON KAZANCA DÜŞÜYORLAR. BU SİZCE ÇOK YANLIŞ OLUR DEĞİLMİ? ŞİRKETLER 15 TRİLYONU NASIL KAZANIYOR ANLATMAMI İSTERSEN ONUDA ANLATIRIM. AMA BUNU SEN BENDEN ÇOK ÇOK DAHA İYİ BİLDİĞİN İÇİN AÇIKLAMA GEREĞİ DUYMUYORUM. AMA İLLADA İSTERSEN AÇIKLARIM. GAYET NET VE AÇIK BİR ŞEKİLDE...



AKP ve yandaşları izin vermiyor de. Altur izin vermiyor de. Gürsel izin vermiyor de. Başka bahane bul.

Ama suç sende değil, bizde... Bu kadar servisçi koyun gibi...
GARIP SERVİSCİM....... / 16.02.2014 21:53:42

Geçenlerde recep Tayyip Erdoğan kadir topbaş özel halk otobüsçüleri ile birlikte haliç kongre Merkezi'nde konuşma yaptılar 1700 kişilik özel halk otobüsçüleri esnaf odası bunu yapabiliyor fakat 12000 kayıtlı servis odası bunu yapamıyor bunda bir enteresan işler var buradan servis odaları başkanı faik beye sesleniyorum nasıl özel halk otobüsçüleri ile başbakanımızı buluşturuyorsa bize de kongre merkezinde buluştursun
vedat / 05.03.2014 11:05:29

beyefendi oturduğu koltuktan ahkam kesmeyi iyi biliyor madem tahdit i yanlış bir şey olarak algılıyor ve koruduğunu ima ettiği bizi ve velileri şirketlerin kucağına atıyor o zaman nasılsa ticari aracız işimiz yolcu taşımacılığı bizde taksinin sarı dolmuşun ve diğer bütün taşımacılık yapan araçların yolcularını girip duraklarından alalım korsan sayılmayalım nasılsa tahdit anlamsız ya onlara da olmasın hanı diyor ya ingiltere fransa vb ülkelerde yok dileyen yapıyor o zaman bende yapayım kaldırsın da göreyim tüm tahditleri dileyen dilediğini yapsın ister öğrenci ister yolcu müşteri kabul ettikten sonra bende herkesi taşıyayım bunu yapsın bizlerde servisci olarak talep etmeyelim .......

Bugüne kadar yaptığınız tahditleri kaldırın sonra ahkam kesin işinize geldiği gibi veya kayırdığınız kişi ve şirketlerin isteği doğrultuda hareket etmeyin o koltukta doğru oturun

Kisisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 10.03.2014 12:22:04

arkadas sen kımsın ne şekılsın oturdugunuz yerden paso üstümüze yük bindırıp duruyosunuz yetmıyo 100 de 18 den aldıgımız kdvlerı bıle %9 dusuruldu bi dünya filim yaptınız .

şimdide kalkmıssın araba degıstırın zaten model yukseltme çabasından artık nefes alamaz olduk 3 4 senede bi borçlan dur yetmedı sımdı engellı rampası engellıye saygı sonsuz baştacıdır ama sen ne dedıgını bılmıyosun abs çıkardınız mıllet kambur oldu daha belımızı dogrultamıyoruz kalkın kalkın.......

çalıştığım fırmada engellı yoksa ne dıye o kadar masrafa gırecem sen ıyımısın arkadas e ıhtımaller ne ıhtımalınden bahsedıyosun ısıne gelınce ıhtımal ısıne gelmeyınce kaıle bıle almaşsınız

Bu hayat ıhtımallere göre yaşanmıyo ayıkın bıraz cebınde varsa yasarsın anladın ?
kendinize gelin ...

ÖZGÜR POLAT
İSTANBUL ESENYURT.
ÖzgüR POLAT / 12.03.2014 10:52:07

Doldum tasıyorum arkadas ne londrasından bahsedıyosun baska mılletlerı örnek almaktan en zaman vazgececeksınız o kadar hosuna gıdıyosa gıt orda makamına otur orda bunları uygulamaya kaLk burnumuzdan getirdiniz.

resmen damarına damarına basıyosunuz bu mılletın bu ulke karıssada bız rantla voleyı vurup yolumuza baksak dıye ama bır karısırsa bu mıllet bunu hesabını öyle bır sorarkı soracakta neye ugradınızı sasırırsınız tahdıt olan yerlerde sorUnu göruyoz bılmem ne ısınıze gelmıyo ıstanbulda yoksa yolunuza nerden bakacaksınız madem sorunlar var nıye tahdıt olan ıllerde hala dewam edıyor sade ıstanbuldamı bu sorunLar?e tahdıtlı ulkeler ?

bu ıs oluo oluoDa yıne dıyoruM

BENHAKKIMI HELAL ETMIYORUM

ÖZGÜR POLAT İSTANBUL ESENYURT

ÖzgüR Polat / 12.03.2014 10:59:40

sayın yanlışlıkla ulaştırma daire başkanı yapılmış sahis sayende çok güldüm. ALLAH razı olsun senden bundan sonra Kadir Topbaş maaşını önce bana versin, bende yetmez diyip yüzde 40 zam alıp sana aynen maaşını geri vereyim; hatta topbaş maaşı çok dedi diyerek maaşını düşürdü deyip sana daha az verim böylece belediyeyi zarara uğratayım.

ey ALLAH ım sen nelere kadirsin senin yüzünden iyi yöneticiler kötü yönlendiriliyor sayın topbaş kusura bakma bunun yansıması sana olacak.

oktay doğan / 13.03.2014 15:45:40

BASKAN BEY O OTURDUGUNUZ KOLTUGA FAZLA GÜVENMEYİN YA DİĞER İLLERDE NASIL VERİLDİYSE BU HAK İSTANBULADA TANIMLANMALI YADA HEPSİNİ KALDIRIN ADALETLİ OLSUN ÖNÜNE GELEN EMEKLİ OLAN BENİM RIKIMA GÖZ DİKECEK İŞİMİ BALTALAYACAK SİRKETLER BİZİ SÖMÜRECEK SENDE SEYREDECEKSİN ÖYLE Mİ SENİN ANLADIGIN BUYSA 30 MART TA TÜM SÜLALEM DAHİL CEVREMLE BİRLİKTE TÜM OYLARIM SARIGÜL E SİZE EN İYİ CEVAP TÜM SERVİSCİLERLE SANDIKTA VERİLECEK O ZAMAN YANDASLARINIZ VE SIRKETLER E AGLARSINIZ ARTIK
Kisisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 14.03.2014 16:28:04

Bu işin artık suyu çıktı bu işten menfaatlenip şirketleri koruyan birine cevap sandıkta verilecek tüm servisçi arkadaşlarımızla birlikte çevremizdekileri de örgütleyip oylarımızı SARIGÜL E vereceğiz çünkü şimdiye kadar çıkıp odamızı ziyaret ederek bunu bize vereceğini söyleyen tek aday o dur SANDIK BUNLARA HEZİMET OLACAK altlarında ki koltuğu kaybedince korudukları şirketlere gider ağlarlar artık.
AHMEY YILDIRIM / 14.03.2014 16:51:30

SAYIN Başkan BİZ SERVİSÇİLER İN ARTIK SESİNE KULAK VERİN BİZİM DAYANACAK HALİMİZ KALMADI MİTİNGLER EYLEMLER ARTIK BİR ÇÖZÜM İSTİYORUZ TAKSİCİ SORUNLARI ÇÖZÜLDÜ MİNİBÜSÇÜLER SORUNLARI DA ÇÖZÜLDÜ ARTİK SIRA BİZLERE GELMEDİ Mİ FİRMA SAHİPLERİ HAKKIMIZI GÖZ GÖRE GÖRE YİYOR ALLAH KORKUSU OLAN SİZ BUNA GÖZ MÜ YUMACAKSİNİZ BİZ KİMSENİN DEĞİL KENDİ HAKKIMIZI İSTİYORUZ İSTANBULDA PLAKA TAHDİDİ İSTİYORUZ.

Koruduğunuz veliler değil şirketler adamlar trilyonlar kazanıyor rant olmuyor biz plaka tahdidi isteyince rant oluyor. Adamları kolladığınız yeter bir gün çıkacak öğrenciyle veya personel ile intihara çıkarsa sorumlusu siz olursunuz. Vebali boynunuza yaşınız ahir hayata yaklaşmış biraz insaf 56.000 insanın kul hakkını yiyorsunuz Allah müstahakkını versin ne diyeyim. Sen mazot kaç para haberin var mı?

Çıkmış bide herkes arabaya engelli rampası yapacak diyor insanlara para kazandırdın mı da masraf çıkarıyosun.manav satmasa market satar bakkal satmasa süpermarket satar peki başkan servisçiler taşımasa sen neye taşıtmayı düşünüyorsun senin konuştuklarını bir çocuğa anlatsan o bile onlar konuşmanın altındaki amacı rekabet ortamı bu mu? Şirketler trilyonlara rekabetçilik yapıyor kan emici sülükler gibi servisçilerin kanını emiyor.70.000tl borca girip araba alıyor sonra ödeyemeyip araba hacze gidiyor bu mu sizin kaliteli rekabet ortamınız. Rabbim elbet soracak size bunun hesabını bu haklar elbet ya çocuğunuzdan ya torununuzdan çıkacak bütün kalbimle dilerim bunu rabbimden. Yastığa başınızı koyduğunuzda bir daha düşünün servisçilerin yediğiniz hakkını...hakkını...

Murat aşar / 14.03.2014 21:47:58

Altur albayrak gürsel bunlar için engel yok bir Arabamız var ona engel. Var burada rant var siz bize çözüm getiremiyoruz bizsize getirelim arabaları alın borçlarda sizin olsun İstanbul sizin olsun bize topluca mezara gömün sizi Allah bildiği gibi yapsın
hasansafran / 15.03.2014 02:03:23

Senin gibi bir şahsı oraya oturtanlara oy verdiğim için kendimden utanmaktayım
Nazım bey / 17.03.2014 10:59:44

SABIRIMIZI ZORLUYOSUNUZ BAŞKAN SABIRIMIZI NE OLACAK DIYOSAN PATLADIGIMIZ GÜN GÖRECEKSINIZ ÖZGUR POLAT ISTANBUL ESENYURT
ÖzgüR POLAT / 19.03.2014 15:22:07

Sen nasıl bir yöneticisin seni kim oturtturdu o makama Servisci düşmanları haram zadeler birkaç Holding'den nemalanma uğruna Servisci hakkı yiyen zihniyet
Kartallar / 20.03.2014 11:31:06

Esnafın aleyhine olan konu için bakanlık uygulaması kararı biz ona karışamayız plaka tahdidine gelince ukome yetkilidir. bu plaka tahdidini esnaf çıkardı oysa. yasa ile sabit değil.

Türkiye genelinde uygulanmıyor çünki. esnafa ukome olarak yüzde 4 zam yaparken hangi hesabı yaptınız. sene içinde yakıta gelen zamdan haberiniz varmı ukome olarak. o yüzde 4 zammı yapma kararı aldıktan sonra turların esnafa sıfır zam verdiğini bilirmisiniz. yoksa görmezden mi gelirsiniz.lafa gelince süpersiniz. esanafı el birliği ile bitirmek hedefine her yıl bir adım daha yaklaşıyorsunuz.hesap günü var. ahiret var.

Bunca insanın hakkını nasıl vereceksiniz. inanıyorsanız onu düşünün.

Kisisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 07.04.2014 11:56:12

Esnafın aleyhine olan konu için bakanlık uygulaması kararı biz ona karışamayız plaka tahdidine gelince ukome yetkilidir.

Bu plaka tahdidini esnaf çıkardı oysa. yasa ile sabit değil. türkiye genelinde uygulanmıyor çünki. esnafa ukome olarak yüzde 4 zam yaparken hangi hesabı yaptınız. sene içinde yakıta gelen zamdan haberiniz varmı ukome olarak. 

O yüzde 4 zammı yapma kararı aldıktan sonra turların esnafa sıfır zam verdiğini bilirmisiniz. yoksa görmezden mi gelirsiniz.lafa gelince süpersiniz. esanafı el birliği ile bitirmek hedefine her yıl bir adım daha yaklaşıyorsunuz. Hesap günü var. Ahiret var. Bunca insanın hakkını nasıl vereceksiniz.

inanıyorsanız onu düşünün.
Alp Türkoğlu / 07.04.2014 12:00:57

Arkadaşlar ve servis esnafı özellikle şunu bilim ki en başta Albayrak şirketi ve diğer bir kaç tane şirket büyükşehirin ve hükümetin yandaşı şirketler istemiyor bunun olmasını tabii bu durumda devletin boynu kıldan ince şirketlere söz geçirmek ne haddine Ama hakkımı helal etmiyorum ve alıcam burda veya mahşerde ordada bişeyler lazım
Yüksel Solak / 08.04.2014 00:26:00

Merhabalar.Bu konu hakkında yorum yazacaktım fakat vazgeçtim.Nasıl olsa benim yerime birileri yazar!!!!!!!
Ali Coşkun / 08.04.2014 22:47:46



Diger Haber Basliklari
------------------------------------------------------------------------------------------------------
05.04.2014Sektör, Anadolu Yakası’nda merkezi bir otogar istiyor
03.04.2014Önce merkebi kaybettirdiler, sonra buldurup sevindirttiler
03.04.2014İntermodal’i kurdu 575 bin ton akaryakıt tasarrufu sağladı
11.03.2014A kalite de iş için, A kalitede personele ihtiyaç var
04.03.2014Türkiye’nin en büyük CNG dolum istasyonunda Tekser imzası
28.02.2014Nakliyeci can çekişmiyor, beyin ölümü gerçekleşti
24.02.2014Ağır Nakliye rekabeti sevmez
06.02.2014“Esnaf örgütlü bir yapıyla haklarını savunmalı”
03.02.2014Coşar, ‘’Hamza Öztürk belediyenin uşaklığına son ver’’
20.01.2014İSPARK Cep Otogarı hayal kırıklığı yarattı







Maillist Üyeliği
Son gelişmelerden haberdar olmak için mailinizi yazıp kayıt olun.
  
Son Yorumlar
Bilgin ÖZCAN
Fırat Yılanlı
Nuri Kuyumcu
izzet salah
Hakan Yılmaz
İsim gizlenmiştir
Osman Nuri Aksoy
Ramazan Deniz
Polat Saraç
Ali Coşkun